söndag 23 november 2014

Genomgång av 2013

 Fortsätter med detta inlägget att snabbt visa hur tidigare år har sett ut för min portfölj och dess utveckling.

2013 gjordes under februari en stor engångsinsättning på 19836 kr vilket påverkar resultatet avsevärt. Börsen gick starkt under året, utdelningarna föll ut som planerat och utgifterna var betydligt lägre än föregående år. Ett bra år!

Förhoppningsvis talar bilden sitt tydliga språk.
"Differens ökning"="Ökning värde"-"Ökning värde"
"Differens totalt"="Värde"-"Insatt



Även här talar förhoppningsvis bilden sitt tydliga språk. Annars får ni kommentera och fråga.


Intressant data som visar till hur stor del årets nettoutdelningar hade kunnat täcka årets utgifter. Helt enkelt hur ekonomiskt oberoende jag är. Det är en bit kvar...



2 kommentarer:

  1. Vilken bra blogg du har. Det ser bra ut och jag följer gärna utvecklingen!
    Fin sammanställning där du anger hur många procent av dina utgifter som du täcker med dina passiva inkomster. Den procentandelen har jag ännu inte tagit upp i min blogg eller i mina beräkningar! Är ju dock ett viktigt mått eftersom det är dit jag siktar på - att passiva inkomsterna täcker mina utgifter :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Den är nystartad och ska förhoppningsvis bli bättre och bättre med tiden.
    Sammanställningen med procenten på utgifterna är rolig, fungerar som en bra morot för att fortsätta. Fantiserar om dagen då 100% täcks...
    Har inte läst din blogg tidigare men den är numera inlagd i min lista!

    SvaraRadera