torsdag 20 november 2014

Presentation

Ännu en ekonomiblogg om aktier och utdelningar?  JA! Vid 21-års ålder påbörjade jag utan någon direkt anledning uppbyggandet av en aktieportfölj. Relativt omgående gled jag in på att det var långsiktighet och utdelningar som passade mig och blev därför det som gällde för min portfölj. Efter att ha läst på om ämnet på olika bloggar och böcker satte sedan arbetet igång. Idag drygt 2 år senare, vid 23-års ålder tycker jag att det är dags att börja dokumentera allt som berör portföljen. Dels vill jag ha mina handlingar och argument nedskrivna för eget bruk, samtidigt som det förhoppningsvis kan hjälpa någon utomstående på traven att påbörja ett liknande projekt. Ett projekt är nämligen vad det utvecklats till och det blir bara roligare och roligare för varje dag som går.

2 kommentarer:

  1. Bra att du redan vid tidig ålder insett fördelen långsiktighet och utdelningar.

    Lycka till!

    ~Farbror Joakim Spara smart

    SvaraRadera
  2. Ja, jag avundas inte mina jämnåriga som ännu inte gjort det. Men förhoppningsvis kan någon hamna här och själv inse det därefter.

    Tack detsamma!

    SvaraRadera