lördag 25 april 2015

Inköp Industrivärden

Igår förvärvades 8 andelar i Industrivärden till ett pris på 170,9 kr styck. Efter köper äger jag 105 andelar i bolaget och GAV ligger på 129,12 kr.

Totalt har jag investerat 13557 kr i bolaget och totala utdelningar genom åren uppgår till 465 kr. Total utdelningsavkastning är därmed hittills 3,43%.

Tidigare har jag redovisat min inköp i ett linjediagram men jag har nu valt att istället presentera inköpen i listform med det senaste inköpet som gulmarkerad. Åsikter på detta?

                                                 

2 kommentarer:

  1. Har följt din blogg ett tag nu och tycker den är riktigt bra! Du har en sund strategi för dina placeringar, påminner mycket om min egen.
    Vad kommer det sig att du presenterar lista istället för diagram? Har du gjort om ditt excelark?
    Har funderat på det här med GAV ett tag och undrar hur du räknar med utdelningarna? Det blir ju "gratis"aktier om man återinvesterar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ber om ursäkt för ett alldeles för sent svar!
      Tack så mycket för lovorden. Tyckte att det skulle ge en mer tydlig bild av hur ser senaste köpet står sig i förhållande till de tidigare. Ett diagram i alla ära men jag anser att exakta siffror var bättre.

      Ang. GAV ett återinvestering så är det ett "problem" (Förmodligen världens bästa problem). Det höjer GAV vilket "egentligen" gör att GAV är lägre än vad det är. Men jag har inte kommit på något annat sätt att göra. Idéer?

      Radera