söndag 12 april 2015

Månadsuppföljning 9/3 - 12/4

Ytterligare en månad att lägga bakom sig. Och ytterligare en månad med trevliga siffror. Speciellt för månaden var att jag genomförde ett inköp i Procter & Gamble. Som jag tidigare skrivit köper jag ett amerikanskt bolag per år för i runda slängar 12.500 kr. Detta är pengar jag sparat ihop sedan tidigare.


Insatt under perioden: 14800 kr
Nettoutdelat unde perioden: 801 kr
Värdeökningen under perioden: 6346 kr (Total förändring minus insatt och nettoutdelat)
Total värdeförändring under perioden: 21947 kr

En portföljökning på knappt 22.000 kronor på en månad som student. Jag tackar jag. Visserligen står insättningar för 14.800 kronor av denna ökningen, but still!








4 kommentarer:

  1. Snyggt! Tycker om din tanke med att köpa amerikanska aktier en gång om året. Det gör säkert mycket i slutändan att du gör det när du är student också.
    Härligt att följa dig och ditt skrivande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Ja jag hoppas det, kurserna må stå relativt högt nu och dollarn har gått upp. Men jag följer min plan och hoppas på god avkastning framöver.

      Radera
  2. Snyggt jobbat!
    Jag är sjuuukt imponerad över ditt sparande med tanke på att du är student.
    Jag önskar att jag var häften så klok som du är när jag var i din ålder...
    Mvh/ Farbror Cm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina lovord. Er fantastiska portfölj är en stor drivkraft för mig. Varje gång ni uppdaterar och jag ser era utdelningar blir jag ännu mer taggad!

      Radera