torsdag 18 december 2014

Utdelning Coca-Cola

Idag bokades utdelningen ifrån Coca-Cola på mitt konto. Även om summan på sista raden blir samma oavsett när utdelningarna trillar in under året känns det mer stimulerande med ett jämt kassaflöde.

Mina 50 andelar i Coca-Cola genererade totalt 116,52 rykande färska kronor till depån. Observera hur dollarn har ökat utdelningen över året. Coca-Cola har lämnat 0,305 dollar varje kvartal. (Jag köpte först efter den årets första utdelning redan var avskild)

Detta var 2014 års sista utdelning och nu får jag dessvärre vänta till mars 2015 när Axfood tidigare år har lämnat sin utdelning. Det blir en lång vinter...

                                                2014 års utdelningar i sin helhet:
Observera i stapeldiagrammet längst ner att med endast 1 krona marginal så var summan av förra årets högsta utdelning samma som summan av årets lägsta utdelning. Kan man hoppas på liknande data gällande 2015 och 2014?



(Jag ägde Astra under 2013 men valde därefter att strukturera om)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar