lördag 16 maj 2015

Inköp Kinnevik

Igår förvärvades 5 andelar i Kinnevik till ett pris på 273 kr styck. Efter köper äger jag 64 andelar i bolaget och GAV ligger på 197,48 kr. X-day för Kinnevik i år är om ett par dagar och efter inköpet kommer mina 64 andelar ge mig 464 kronor. Man tackar.

Totalt har jag investerat 12638 kr i bolaget och totala utdelningar genom åren uppgår till 421 kr. Total utdelningsavkastning är därmed hittills 3,33%. Denna kommer dock att öka avsevärt i veckan när utdelningen trillar in.


2 kommentarer:

  1. Är det IT-sidan du tror på inom Kinnevik? Jag har inte analyserat bolaget så noga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kombinationen av fina innehav som Millicom & Tele2 i kombination med en spännande IT och e-handels satsning är det som lockar. Litar på Stenbeck helt enkelt! Någon djupare analys än så är i ärlighetens namn inte gjord.

      Radera