torsdag 21 maj 2015

Innahavens andel av portföljen


Jag har som tidigare nämt åtta svenska bolag där jag varje månad minst gör inköp i ett av dessa (Får inte köpa ett bolag två gånger i rad utan först ett köp skett i varje bolag) och sedan har jag i skrivande stund två amerikanska innehav (Som kommer att bli tre i mars 2016 och fyra i mars 2017). Då jag inte tidigare har presenterat hur stor del av portföljens totalvärde som varje innehav utgör känner jag nu att det kan vara läge för detta.

Resultatet känner jag mig väldigt bekväm med. Värde på portföljen idag är drygt 161k och P&G är portföljens minsta innehav på 7,08% och Axfood är dess största innehav på 11,6%. "Övriga" som är 0,61% är likvid på knappt 1000 kr som väntar på att få användas till inköp vilket kommer ske när likviden uppgår till 1500 kr.



2 kommentarer:

  1. Fin portfölj, jag tycker ändå du har en bra fördelning där de enskilda innehaven är relativt lika! Har du några funderingar på vilket bolag som blir nästa köp när du nått upp till 1 500 kr? /Rikedom

    SvaraRadera
  2. Om ett par dagar kommer det via insättningar att finns utrymme för två köp á 1500:-.
    I rådande "köprunda" är Industrivärden, Kinnevik & HM "låsta" då jag handlat i dessa senast. Jag kollar på att öka i Holmen (Som tappat runt 10% senaste månaden) samt i NCC (Vill öka så mycket det går i NCC då det i höst är dags för ny utdelning där)

    SvaraRadera