torsdag 14 maj 2015

Utdelning Industrivärden

Igår trillade årets utdelning från Industrivärden in på kontot. Efter de senaste veckornas stökiga tid på börsen med fallande kurser är det extra skönt att få utdelning, rena och friska pengar in i depån!

På X-day ägde jag 105 stycken aktier och då utdelning/aktie var 6,25 kronor mottag jag en bruttoutdelning på 656 kronor. Från detta drogs 196 kronor i skatt. Detta är en ökning på 80,7 % från föregående år vilket jag tackar höjd utdelning samt nya inköp för.

Det bästa är att jag inte behöver vänta länge än till nästa vecka tills nästa utdelning kommer. Dels är det payment-day för P&G nu på fredag så den lär trilla in i mitten på nästa vecka. Mer säkert är jag på onsdag kommer få årets utdelning från Investor. Pengaregnet fortsätter!




2 kommentarer:

  1. Ser riktigt bra ut tycker jag! Jag önskar jag tänkte så här när jag var 24 år :) då hade man haft mer än sketna 9000:- i utdelning som vi har idag :D

    SvaraRadera
  2. Jag har skrivit det förut och gör det igen; Är riktigt imponerad över din utdelningsnivå!

    SvaraRadera